Sveiki, apgailestaujame už laikinus nesklandumus, forumas yra atnaujinamas, kad veiktų geriau, saugiau ir paprasčiau.
Ačiū
Ačiū
Vykdomas projektas Pannonia T5 1972 restauravimas
Moderatoriai: TVR, rcepa, Moderatoriai
Forumo taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.
Plačiau: Visos taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.
Plačiau: Visos taisyklės
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
M-10G2K - vadinamoji „Kamazinė“ alyva. Keista, kad sankaba taip sureagavo.
Forume rašome lietuviškai. !!!
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
Dėl alyvos taip ir turėtu būti. Kuo klampesnis tepalas, tuo gaunasi didesnis tepalo pleištas tarp detalių -na ir sankabos diskelių. Žinoma greičių dėžėm klampesnis gerai , bet sankabai gaunasi peilis. Šiuolaikiniams motociklams naudoti automobilinio tepalo į greičių dėžes ir tuo pačiu į sankaba negalima. Pilamas tik motociklams skirtas tepalas- 4T. Jų būna taip pat įvairių klampumų, tačiau jie pritaikyti būtent tam kad nebuksuotų šlapios sankabos. Na senuose moto variklių sukimo momentai nėra dideli todėl ant ribos atlaiko ir automobiliniai tepalai.
- Artiom Patron
- Forumietis
- Pranešimai: 58
- Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
- Miestas: Vilnius
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
Atskiras tepalų mokslas. Buvau užsukęs į kelias specializuotas motociklo parduotuves sostinėje, nei viena nepasiūlė kažko tinkamo mano varikliui.
-
- Forumietis
- Pranešimai: 28
- Užsiregistravo: 21 Bir 2006, 10:16
- Miestas: Kaunas
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
Ką jūs čia vargstat ir išradinėjat dviratį su tom alyvom..Paimi, nusiperki pigiausio dyz tepalo,supili,ir važiuoji.Tas tinka visiems anų laikų motociklams ir nieks ten nebuksuoja.Šitie motociklai neišrankūs.
Mes,visi maži vaikučiai,norim augti dideli, bet pasenę suvaikėjam,ir vėl tampame ...maži.
- Artiom Patron
- Forumietis
- Pranešimai: 58
- Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
- Miestas: Vilnius
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
abc rašė:Ką jūs čia vargstat ir išradinėjat dviratį su tom alyvom..Paimi, nusiperki pigiausio dyz tepalo,supili,ir važiuoji.Tas tinka visiems anų laikų motociklams ir nieks ten nebuksuoja.Šitie motociklai neišrankūs.
Alyvų pasirinkimas didelis. Norėtusi išsirinkti tinkamiausią savo technikai. Tam kad mažiau diltu sankabos diskeliai ir pan. Man asmeniškai, buvo neaišku kokią alyvą pilti, nes niekada neturėjau motociklo. Kaip suprantu dabar įsipyliau tinkama alyvą M-10.
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
Visada reikia pilti tai ką nurodo gamintojas.
Pannonia de Luxe TLF 250 1959m
Pannonia DUNA 1974m
Jawa 350 354 1962m
Kovrovec K-175B 1960m
Variklių remontas, Motociklų remontas
Pannonia DUNA 1974m
Jawa 350 354 1962m
Kovrovec K-175B 1960m
Variklių remontas, Motociklų remontas
- Artiom Patron
- Forumietis
- Pranešimai: 58
- Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
- Miestas: Vilnius
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
papaukst rašė:Visada reikia pilti tai ką nurodo gamintojas.
Solidarus su teiginiu. Gerai, kad prisegėt paveiksliuką.
- Artiom Patron
- Forumietis
- Pranešimai: 58
- Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
- Miestas: Vilnius
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
Duslintuvai
Šiame poste trumpai aprašysiu duslintuvų valymą (išorinį ir vidinį), bei cinkuotos duslintuvų pusės skylučių užtaisymą.
Turėjau kelias duslintuvų poras. Pirmą duslintuvų pora išoriškai išsilaikė prastai, smarkiai surūdijo, bet techniškai pasirodė tvarkinga. Antros duslintuvu poros chromas turėjo patenkinamą išorinę išvaizdą, bet prastą techninę būklę - duslintuvai buvo pilnai užsikimše. Nemaža to, cinkuota duslintuvų pusė buvo nusieta mažomis skylutėmis, kaip kiaurasamtis. Kadangi antros duslintuvų poros chromas atrodė bent kažkiek reprezentatyviai pasirinkau tvarkytis juos.
Skylių taisymas
Duslintuvų atgaivinimo darbus pradėjau nuo skylučių vyrinimo. Vyrinant skylės tik platėjo. Skylių platėjimą galėjo lemti dvi priežastis, meistro sugebėjimai ir greičiausiai vidinė duslintuvų korozija. Po kelių virinimo bandymų, virinimo buvo atsisakyta. Meistras pasiūlė sprendimą - duslintuvu remonto pastą. Pagrindinis jos tikslas užtaisyti išmetimo sistemos nedideles skyles. Man ji tiko, kadangi skylės, kaip ir minėjau buvo cinkuotoje pusėje. Uždėjus duslintuvą niekas nesimato. Problema dalinai buvo išspręsta.
Valymas
Duslintuvai, kaip ir variklis buvo apaugę šimtamečiu purvu. Duslintuvų išorę valiausi vienodom priemonėm ir būdais, kaip ir variklį. Valant duslintuvų vidų teko paprakaituoti. Reikėjo ištraukti duslintuvų fleitas, kurios buvo prikepusios.
Išimant fleitas, pragręžiau fleitos galą išilgai ir įkišau varžtą (žr. foto). Naudojant metalinę vielą, vieną vielos galą apsukau aplink įkištą varžtą, kitą vielos galą pritvirtinau prie statinio(nejudančio) objekto. Metodas panašus į kanato traukymo varžybas. Tempiau duslintuvus, kol fleitos galutinai išlindo. Metodas varvariškas, bet kitokio būdo išsiimti fleitas nesugalvojau. Išėmus fleitas iškarto pamačiau duslintuvų užsikimšimo priežastį - fleitų kanalų užsikoksavimas. Koksą iš fleitų šalinau, įmetęs fleitas į atvirą ugnį.
Duslintuvų vidaus valymui panaudojau kanalizacijos vamzdžių valymo vielą. Jį pasiteisino, kadangi po kiekvieno vielos prasukimo sesijos išbyrėdavo koksas. Galima aišku buvo juos įmesti į atvirą ugnį, kad koksas išdegtu, bet neturėjau šiam darbui atlikti tinkamų sąlygų.
Šiuo metu duslintuvai paramstyti ramėntais. Jos reikės arba keisti naujais arba tvarkyti. To laikotarpio tikslas buvo paruošti Pannonia techniniai apžiūrai.
Šiame poste trumpai aprašysiu duslintuvų valymą (išorinį ir vidinį), bei cinkuotos duslintuvų pusės skylučių užtaisymą.
Turėjau kelias duslintuvų poras. Pirmą duslintuvų pora išoriškai išsilaikė prastai, smarkiai surūdijo, bet techniškai pasirodė tvarkinga. Antros duslintuvu poros chromas turėjo patenkinamą išorinę išvaizdą, bet prastą techninę būklę - duslintuvai buvo pilnai užsikimše. Nemaža to, cinkuota duslintuvų pusė buvo nusieta mažomis skylutėmis, kaip kiaurasamtis. Kadangi antros duslintuvų poros chromas atrodė bent kažkiek reprezentatyviai pasirinkau tvarkytis juos.
Skylių taisymas
Duslintuvų atgaivinimo darbus pradėjau nuo skylučių vyrinimo. Vyrinant skylės tik platėjo. Skylių platėjimą galėjo lemti dvi priežastis, meistro sugebėjimai ir greičiausiai vidinė duslintuvų korozija. Po kelių virinimo bandymų, virinimo buvo atsisakyta. Meistras pasiūlė sprendimą - duslintuvu remonto pastą. Pagrindinis jos tikslas užtaisyti išmetimo sistemos nedideles skyles. Man ji tiko, kadangi skylės, kaip ir minėjau buvo cinkuotoje pusėje. Uždėjus duslintuvą niekas nesimato. Problema dalinai buvo išspręsta.
Valymas
Duslintuvai, kaip ir variklis buvo apaugę šimtamečiu purvu. Duslintuvų išorę valiausi vienodom priemonėm ir būdais, kaip ir variklį. Valant duslintuvų vidų teko paprakaituoti. Reikėjo ištraukti duslintuvų fleitas, kurios buvo prikepusios.
Išimant fleitas, pragręžiau fleitos galą išilgai ir įkišau varžtą (žr. foto). Naudojant metalinę vielą, vieną vielos galą apsukau aplink įkištą varžtą, kitą vielos galą pritvirtinau prie statinio(nejudančio) objekto. Metodas panašus į kanato traukymo varžybas. Tempiau duslintuvus, kol fleitos galutinai išlindo. Metodas varvariškas, bet kitokio būdo išsiimti fleitas nesugalvojau. Išėmus fleitas iškarto pamačiau duslintuvų užsikimšimo priežastį - fleitų kanalų užsikoksavimas. Koksą iš fleitų šalinau, įmetęs fleitas į atvirą ugnį.
Duslintuvų vidaus valymui panaudojau kanalizacijos vamzdžių valymo vielą. Jį pasiteisino, kadangi po kiekvieno vielos prasukimo sesijos išbyrėdavo koksas. Galima aišku buvo juos įmesti į atvirą ugnį, kad koksas išdegtu, bet neturėjau šiam darbui atlikti tinkamų sąlygų.
Šiuo metu duslintuvai paramstyti ramėntais. Jos reikės arba keisti naujais arba tvarkyti. To laikotarpio tikslas buvo paruošti Pannonia techniniai apžiūrai.
- Artiom Patron
- Forumietis
- Pranešimai: 58
- Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
- Miestas: Vilnius
Re: Pannonia T5 1972 restauravimas
Surinkimas
Atėjo laikas turbūt vienam iš maloniausių darbų - motociklo mazgų surinkimas. Surinkinėjant Pannonią sudėtingiausia buvo atgal sudėti šakęs. Kitos kėbulo dalys susirenka lengvai, jeigu neužrudyje varžtai.
Duslintuvai
Prisukant duslintuvus naudojau duslintuvų sujungimų sandarinimo hermetiką tarp išmetimo kolektoriaus ir išmetimo vamzdžių. Sprendimas laikinas, kadangi nežinojau, kur gauti tarpines tarp duslintuvo ir išmetimo kolektoriaus. Gal kas galėtu patarti kur galima būtu gauti paminėtas tarpines? Trūkstamos tarpinės pavaizduotos dėtalių kataloge #11.
Benzino kranelis
Surinkinėti Pannonija padėjo draugas. Jis nežinojo, kad Pannonijos benzino kranelis turi mandrias veržles, dėl to surinkimo metu būvo sugadinta kranelio veržlė.
Nupirkau kitą kranelį, pagal mane geros būklės. Ačiū pardavėjui už gerą ekzemploirių.
Gal kas žino kur Sostinėje nupirkti tarpinęs atsparias benzinui, kad galėčiau pakeisti kranelio “atstoiniko” plastikinio tarpinę ?
Atėjo laikas turbūt vienam iš maloniausių darbų - motociklo mazgų surinkimas. Surinkinėjant Pannonią sudėtingiausia buvo atgal sudėti šakęs. Kitos kėbulo dalys susirenka lengvai, jeigu neužrudyje varžtai.
Duslintuvai
Prisukant duslintuvus naudojau duslintuvų sujungimų sandarinimo hermetiką tarp išmetimo kolektoriaus ir išmetimo vamzdžių. Sprendimas laikinas, kadangi nežinojau, kur gauti tarpines tarp duslintuvo ir išmetimo kolektoriaus. Gal kas galėtu patarti kur galima būtu gauti paminėtas tarpines? Trūkstamos tarpinės pavaizduotos dėtalių kataloge #11.
Benzino kranelis
Surinkinėti Pannonija padėjo draugas. Jis nežinojo, kad Pannonijos benzino kranelis turi mandrias veržles, dėl to surinkimo metu būvo sugadinta kranelio veržlė.
Nupirkau kitą kranelį, pagal mane geros būklės. Ačiū pardavėjui už gerą ekzemploirių.
Gal kas žino kur Sostinėje nupirkti tarpinęs atsparias benzinui, kad galėčiau pakeisti kranelio “atstoiniko” plastikinio tarpinę ?